Pomyśl o Nowym Cyrku – webinarium

 

Nowocyrkowe spektakle zachwycają widowiskowością, różnorodnością treści i innowacyjną estetyką, a działania edukacyjne oparte na wykorzystaniu akrobatyki, żonglerki czy ekwilibrystyki przynoszą niezwykłe, pedagogiczne efekty w pracy zarówno z dziećmi jak i dorosłymi. Chcesz dowiedzieć się więcej o tym zjawisku?

„WEBINARIUM: Pomyśl o… nowym cyrku!” to darmowe, godzinne, wirtualne spotkanie, którego celem jest przybliżenie tego niezwykłego zjawiska wszystkim tym, którzy poszukują nowych pomysłów na działania kulturalne i edukacyjne.

Do udziału w nim zapraszamy przedstawicieli instytucji kultury, członków organizacji pozarządowych i grup nieformalnych, organizatorów wydarzeń i festiwali, którzy chcieliby dowiedzieć się więcej o nowym cyrku.

Podczas webinarium dowiesz się:

• skąd pochodzi i co wyróżnia cyrk współczesny,

• czym są nowocyrkowe spektakle i gdzie ich szukać,

• jak możesz wykorzystać nowy cyrk w swojej pracy,

• jakie korzyści płyną z pracy metodą pedagogiki cyrku.

Ponadto, wszystkie osoby biorące udział w webinarium otrzymają dostęp do materiałów zdjęciowych i filmowych o Nowym Cyrku.

Prowadzący:

Joanna Reczek-Szwed i Jakub Szwed to jedni z inicjatorów lubelskiego środowiska nowocyrkowego, założyciele Fundacji Sztukmistrze, organizatorzy Europejskiej Konwencji Żonglerskiej 2012 i 2017 w Lublinie, pomysłodawcy i organizatorzy Variete Fundacji Sztukmistrze, Konkursu Etiud Nowocyrkowych Cyrkulacje oraz Żonglerskiej Lubelskiej Konwencji, reprezentanci Polski w Europejskim Stowarzyszeniu Żonglerskim. Obydwoje aktywnie pracują jako trenerzy i pedagodzy cyrkowi w Polsce i zagranicą. Joanna to stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, laureatka nagrody „Żurawie”, „She’s Mercedes” oraz „Kryształek Zwierciadła”. Jakub to artysta-reżyser, członek Kolektywu LŁ, współtwórca wielu spektakli nowocyrkowych, występujący w całej Polsce i Europie.

 

 

 

 

 

Zrealizowano w ramach programu stypendialnego Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego – Kultura w sieci